Jasper 1

30 mei 2016 - Jasper, Canada

Ik loop een beetje achter wat reisverhalen betreft. We doen ook zoveel en s'avonds doe ik net of ik niet vreselijk moe ben om vervolgens accuut het bewustzijn te verliezen, dus dat schrijft dan weer moeilijk. Waar waren we gebleven. Na ons cabin-uit-1920 avontuur waren we in Clearwater terecht gekomen. Prachtig onderkomen aan de rand van een Provincial Park. Aardige mensen en een prachthond: Poppy. Prachtige watervallen. Je weet niet wat je ziet (en hoort...) En toen op naar de Rocky's...Jasper dus. Eerst langs Mount Robson, de hoogste berg van Canada, bijna 4000 meter...Ons verblijf was heel mooi, ook al was het maar voor 2 dagen. En dat waren de Airbnb adressen. En nu ? Na enig zoek werk vonden we een praktisch adres, ook in Jasper. Daar zitten we nu. Vandaag eerst naar de wasserette geweest, is ook weer een avontuur, en toen naar Maligne Lake. Dat was spannend, want bijna verdwaald en bijna de scheidingspapieren gedownload...Maar er is een wapenstilstand en we gaan gewoon door. ZIE DE FOTO'S EN VIDEO'S !